PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1994 | nr 420 | 65--79
Tytuł artykułu

Gastronomia jako czynnik kształtowania warunków życia ludności w miastach i aglomeracjach miejskich w Polsce

Autorzy
Warianty tytułu
Role of Catering Business in Shaping Living Conditions of Population of Towns and Urban Agglomerations in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przeanalizowano rolę gastronomii w miastach wyodrębniając funkcje i kierunki jej oddziaływań na rozwój miast i aglomeracji miejskich.
EN
As has been noticed in the highly industrialized countries, a rapid increase in the demand for catering services, which was observed in the last few years, is a result of urbanization processes. Urbanization, which is the outcome of diversified influences and brings about dramatic changes in the living conditions and lifestyles, creates a quickly growing demand for catering services, provides conditions for the development of various forms of the catering business. In Poland the role of the catering business in feeding the population is negligent. There is a need for the catering business to be more diversified and more favourable regulations are underway. The catering business should expand its share in feeding the population. To fulfil this goal the crediting and taxing policy of the state should favour the expansion of the catering business potential. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
65--79
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Beaujeu-Garnier J., Chobot G., Zarys geografii miast, PWE, Warszawa 1971.
  • Dietl J., Jaworska T., Kierunki rozwoju i usprawnienia gastronomii, Acta Universitatis Lodziensis, seria III nr 34/1978.
  • Ekonomiczno-społeczna rola gospodarstwa domowego, Wydawnictwo CRZZ, Warszawa 1970.
  • Galbraith J.K., Ekonomia a cele społeczne, PWN, Warszawa 1969.
  • Gershuny D., Post-industrial Society, The Myth of the Service Economy, "Futures" 1977, vol. 9.
  • Gosling D., Maitland B., Design and Planning of Retail Systems, The Architectural Press. Ltd, New York 1977.
  • Hack E., Unterkircher. Der organisierbare Haushalt, Gierardet, Essen 1976.
  • Kohls R.J., Uhl J.N., Marketing Agricultural Products, 7th ed. Macmillan Publishing Company, New York 1990.
  • Kruczała J., Problemy teoretyczne planowania regionalnego, PWN Warszawa 1968.
  • Labasse J., Rochefort M., Rola urządzeń usługowych wyższego rzędu w polaryzacji życia regionalnego w Europie Zachodniej, IG PAN, Warszawa.
  • Malisz B., Zarys teorii kształtowania układów osadniczych PWE, Warszawa 1966.
  • Pałaszewska-Reindl T., Społeczna rola gastronomii, IHWiK, Warszawa 1987, (maszynopis).
  • Regulski J., Rozwój miast w Polsce, PWN, Warszawa 1982.
  • Rybicki P., Społeczeństwo miejskie, PWN, Warszawa 1972.
  • Sala J., Gastronomia w aglomeracjach miejskich. Determinanty i kierunki rozwoju, AE, "Zeszyty Naukowe", Seria specjalna: Monografie, Kraków 1992, nr 110.
  • Soldner H., Die City als Einkaufszentrum im Wandel von Wirtschaft und Gesellschaft, Humbolt, Hamburg 1968.
  • Studium podstaw przemysłu turystycznego w Polsce, Instytut Turystyki, Warszawa 1990.
  • Szalai A., Daily Activities of Urban and Suburban Populations, Monton, Netherlands, Amsterdam 1982.
  • Szromnik A., Rynkowe i pozarynkowe formy zaopatrzenia ludności, Kraków 1987 (maszynopis).
  • Thimm U., Ziehe J., Vom Hof zum Markt, Bayerischer Landwirtschaf tsverlag, München 1966.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000000142

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.