PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1994 | nr 420 | 55--63
Tytuł artykułu

Konsument i jakość w warunkach gospodarki rynkowej (wybrane zagadnienia)

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Consumer and Quality in the Market Oriented Economy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem artykułu jest przedstawienie działalności edukacyjnej i prawnej Federacji Konsumentów w zakresie ochrony konsumenta przed nabywaniem dóbr i usług niskiej jakości.
EN
The introduction of the principles of the market-oriented economy in Poland since 1989 has resulted in the appearance of numerous new products on the market. However, the problems of consumers are only dealt with by one body, namely the Federation of Consumers. Two questions arise in this context: What is the success rate of the Federation in question as regards the protection of consumers against purchasing products and services of low quality? What are the types of complaints made by consumers turning to their organization for assistance? Do they contact their organization more often now when the principles of the market-oriented economy are being implemented? . The answer to the above formulated questions, based on the information gathered by the Club of Consumers' Federation in Kraków, will elucidate the problems encountered by both the consumers and their organization. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
55--63
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Brol J., Sądownictwo polubowne, "Firma" 1992, nr 3.
  • Chove J., Etyka jakości, "Problemy Jakości" 1982, nr 4-5.
  • Juran J.M., Quality Control Handbook, Section 4: Quality and Income McGraw-Hill Book Comp., New York 1962.
  • Modzelewski W., O Urzędzie Antymonopolowym, "Firma" 1992, nr 2.
  • Poradnik konsumenta. Substancje dodatkowe w importowanych artykułach spożywczych. Teksty i zdjęcia A. Olędzka, Federacja Konsumentów, wyd. II poprawione, Warszawa 1992.
  • Rada Krajowa Federacji Konsumentów ocenia jakość, "Problemy Jakości" 1986, nr 4-6.
  • Stanowisko V Społecznego Forum Jakości w sprawie: Jakość pracy handlu w Polsce, "Biuletyn Federacji Konsumentów" 1987, nr 9-10.
  • Wiadomości Federacji Konsumentów "Konsument" 1992, nr 1-5.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000000148

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.