Warianty tytułu
Selected Methods of Valuation of Product's Quality Features by Consumer
Języki publikacji
Abstrakty
Omówiono metody badania opinii konsumentów na temat ich preferencji jakościowych produktów konsumpcyjnych, szczególną uwagę poświęcając metodzie ankietowej, a także skalowanie cech produktu jako metodę wartościowania tych preferencji.
In the research of the needs and preferences of consumers some of the applied methods go beyond the limits of an economic analysis and are partly of psychological, social or technological nature. The researcher has to resort to the interdisciplinary scientific research to be able to draw the right conclusions. In the article the author presented the importance and state of investigations of product quality valuation, described a questionnaire as a method of testing the preferences of consumers, and discussed the grading of the features of the product which is an outstanding method of the valuation of consumers preferences with respect to quality. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
45--54
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
- Badania nad mierzeniem i wartościowaniem jakości produktów metodami sensorycznymi, praca zbiorowa, Monografie i Opracowania, SGPiS, Warszawa 1985.
- Dietl J., Marketing, PWE, Warszawa 1981.
- Duliniec E., Gołębiowski T., Stanisławski W., Wybrane zagadnienia z marketingu w handlu zagranicznym, SGPiS, Warszawa 1979.
- Duliniec E., Postępowanie nabywców towarów konsumpcyjnych w krajach o gospodarce rynkowej, Monografie i Opracowania, SGPiS, Warszawa 1986.
- Dulski S., Jakość produkcji - planowanie i zarządzanie, PWE, Warszawa 1971.
- Garczarczyk J., Panel gospodarstw domowych w badaniach rynku, AE, Poznań 1984.
- Kiliński J., Jakość, WNT, Warszawa 1979.
- Kurpisz E., Procesy kształtowania jakości produktów, Biblioteka IHWiU nr 228, Warszawa 1981.
- Majminas J.Z., Procesy planowania w gospodarce narodowej, PWE, Warszawa 1974.
- Mała encyklopedia jakości, PTE, Warszawa 1984.
- Mayntz R., Holm K., Hubner P., Wprowadzenie do metod socjologii empirycznej, PWN, Warszawa 1985.
- Mika S., Psychologia społeczna, PWN, Warszawa 1984.
- Mynarski S., Metody badań marketingowych, AE, Kraków 1986.
- Newcomb T.M., Turner R.H., Converse P.E., Psychologia społeczna. Studium interakcji ludzkich, PWN, Warszawa 1970.
- Pałaszewska T., Badania ankietowe w handlu, IHW, Warszawa 1963.
- Rydel M., Marketing w handlu zagranicznym, UG, Gdańsk 1979.
- van Ettinger J., Sitting J., Lepsza jakość - lepsze efekty, WNT, Warszawa 1970.
- Zasady testowania opinii konsumentów o produktach, praca zbiorowa, Monografie i Syntezy, IRWiK, Warszawa 1984.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000000149