PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1993 | nr 661 Finanse. Rynek i konsumpcja. Studia regionalne. Zagrożenia społeczne | 156--164
Tytuł artykułu

Proces segmentacji rynku (na przykładzie rynku wód mineralnych w Polsce)

Warianty tytułu
The Process of Market Segmentation (the Example of the Mineral Waters Market in Poland)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest wskazanie procedury segmentacji zastosowanej do rozpoznania rynku wód mineralnych. Przykładową segmentację rynku konsumentów dokonano na podstawie następującej procedury: 1.Określono normy zapotrzebowania dziennego człowieka na wodę pitną, 2.Scharakteryzowano segment rynku wody mineralnej butelkowanej, 3.Wyodrębniono segmenty nabywców wg kryteriów ogólnych (demograficznego, wykształcenia, ekonomicznego i regionalnego).
EN
The proper segmentation of market is the primary condition of effective applying of marketing strategy in enterprises. The market research and its segmentation enable them assign the area of activity and the choice of destination market. The process of market segmentation requires a wide knowledge aboutbuyers' behaviours and the ability to use and choose segmentation criteria. On the example of mineral waters, the article shows the procedure of market segmentation with the use of secondary sources of information (published by GUS - Central Statistical Office), and sources (own opinion polls). (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Garbarski L., Rutkowski J., Wrzosek W.: Marketing. Warszawa: PWE 1992.
  • Hingston P.: Wielka księga marketingu. Kraków: SIGNUM 1992.
  • Karcz K.: Międzynarodowe porównania konsumpcji - Podstawa decyzji makro- i mikroekonomicznych. Monografie i Syntezy nr 69, Warszawa: IRiK 1992.
  • Kędzior Z.: Gospodarstwo domowe - podmiot gospodarujący. Monografie i Syntezy nr 70, Warszawa: Instytut Rynku i Konsumpcji 1992.
  • Kramer J., Kędzior Z.: Synteza wyników badań nad programem RP III39 "Zmiany w strukturze konsumpcji 1986-1990". Katowice: AE 1991 (materiał powielony).
  • Muszyńska W.: Rynek wód mineralnych w Polsce. Wrocław: AE 1992 (maszynopis).
  • Rutkowski J., Wrzosek W.: Strategia marketingowa. Warszawa: PWE 1985.
  • Światowy G.: Rynkowe uwarunkowania zachowań konsumpcyjnych gospodarstw domowych. Prace Naukowe AE nr 482, Wrocław 1990.
  • Zróżnicowania konsumpcji w Polsce w warunkach przemian rynku. Red. K. Mazurek-Łopacińska. Prace Naukowe AE nr 593, Wrocław 1991.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000000295

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.