PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1994 | nr 445 | 57--70
Tytuł artykułu

Możliwości zastosowania wybranych metod inwentycznych w tworzeniu i usprawnianiu produktów

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Possibility of Application of Selected Creative Methods for Development and Upgrading of Products
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu przedstawiono wybrane metody inwentyczne, kładąc nacisk szczególnie na ukazanie możliwości ich zastosowania w szeroko rozumianej praktyce.
EN
In the article the author presented how some selected creative methods may be used for the development and improvement of products. In the first part of the article the author presented the reasons why it is necessary to continuously improve existing products as well as work on the development of new ones. The author characterized a creative enterprise and stressed the role of "vital ideas" in the development of a business. In the second part the author discussed the significance of creative methods for the improvement and development of a product. Stages of the development of a new product were presented, focusing in particular on the stage in which the concept of a new product is born and on sources of new ideas. Finally, the author presented some principles of the choice of creative methods for the solution of selected problems. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
57--70
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Altszuller H. (1972), Algorytm wynalazku, Warszawa.
  • Antoszkiwicz J. (1990), Metody heurystyczne. Twórcze rozwiązywanie problemów, Warszawa, PWE.
  • Dąbkowski A. (1992), Marketing w procesie urynkowienia gospodarki, Warszawa, IOPM.
  • Determinants of Innovative Behaviour and Market Performance in Global Competition (1990), "Journal of Marketing", No. 2.
  • Góralski A. (1980), Twórcze rozwiązywanie badań, Warszawa, PWN.
  • Kaufmann A., Fustier M., Drevet A. (1975), Inwentyka. Metody poszukiwania twórczych rozwiązań, Warszawa, WNT.
  • Kącik menedżera (1993), "Ekonomika i Organizacja Pracy", nr 3.
  • Klich J., Poznańska K. (1993), Instrumenty stymulowania innowacji w małych i średnich przedsiębiorstwach, "Przegląd Organizacji", nr 1.
  • Kłeczek R., Kowal W., Waniowski R., Wożniczka J. (1992), Marketing, Wrocław, Ossolineum.
  • Lisiński M., Machaczka J. (1975), Możliwości zastosowania wybranych metod heurystycznych w analizie wartości, "Zeszyty Naukowe" AE, Kraków, nr 71.
  • Martyniak Z. (1975), W sprawie klasyfikacji metod heurystycznych, "Prakseologia", nr 4.
  • Martyniak Z. (1985), Inwentyka przemysłowa, Warszawa, IWZZ.
  • Nussbaum B. (1993), Przeboje rynkowe, "Business Week/Polska", nr 9.
  • Pene J. (1991), Wprowadzenie zmian w przedsiębiorstwie, "Przegląd Organizacji", nr 4.
  • Pene J. (1993), Innowacje w przedsiębiorstwie, "Ekonomika i Organizacja Pracy", nr 3.
  • Ryan L.V. (1992), Codzienna walka o przetrwanie, "Businessman", nr 11.
  • Stoner J., Wankel Ch. (1991), Kierowanie, Warszawa, PWE.
  • Tersine R.J. (1980), Production. Operatiom. Management: Concepts structure and analysis, New York, North Holland.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000000893

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.