PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1994 | nr 442 | 35--47
Tytuł artykułu

Konsument a działania promocyjne przedsiębiorstw na rynku

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Consumer Vs Businesses' Promotional Activities in the Market Place
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Omówiono narzędzia i instrumenty promocji, wpływ przekazu reklamowego na wyobrażenia konsumenta na temat jakości dóbr i usług, kształtowanie się strategii promocji przedsiębiorstwa poprzez przekaz informacyjny i rodzaje działań promocyjnych adresowanych do konsumenta.
EN
The implementation of the principles of the market economy in Poland in 1989 resulted in the appearance of many new articles in the market place. Commercial and industrial enterprises encourage consumers to purchase their products employning arguments which are more and more refined. The aim of the article was to present promotional activities businesses are engaged in with a consumer in mind. First, the author discussed the notion of promotion and such terms related to it as: sales stimulation, direct sales etc. The problems pertaining to information and its transmission are the subject of the next part of the article. This was followed by the discussion of advertising and its impact on consumers' perception of the quality of goods and services offered. The selected instruments and techniques of marketing assisting sales are complementary to the forms of influencing consumers discussed earlier. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
35--47
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Barthes R., Elements de semioligie, Gouthier, Paris 1965.
  • Brzostowski M., Struktura komunikatu reklamowego a strategia i taktyka reklamy, "Reklama" 1974, nr 10.
  • Cunningham W.W., Cunningham J. C., Swift Ch. M., Marketing. A Managerial Approach, South-Western Publishing Co., 1987.
  • Daniluk W., Informacja i reklama w sklepie, "Reklama" 1988, nr 7-8.
  • Dietl J., Marketing, PWE, Warszawa 1985.
  • Drab A., Strategia Rolexa, "Businessman Magazine" 1992, nr 2.
  • Kall J., Dwa za cenę jednego, "Businessman Magazine" 1991, nr 1.
  • Kotler Ph., Marketing Management, Analisis, Planning and Control, ed. IV, Prentice-Hall Inc. Englewood Clifs, 1980.
  • Mynaxski S., Elementy teorii systemów i cybernetyki, PWN, Warszawa 1981.
  • Obłój K., Strategia i sukces firmy, "Businessman Magazine" 1991, nr 4.
  • Podstawka K., Analiza sytuacji konkurencyjnej na rynku, "Businessman Magazine" 1991, nr 5.
  • Prymon M., Twarzą w twarz z klientem, "Businessman Magazine" 1993, nr 4.
  • Reklama, M. Strużycki (red.), PWE, Warszawa 1976.
  • Strużycki M., Przedsiębiorstwo a rynek, PWE, Warszawa 1992.
  • Szymczak J., Miejsce i rola sales promotion w systemie marketingowym, "Roczniki Instytutu Handlu Wewnętrznego" 1973, r. 4.
  • Wiśniewski A., Kuszenie konsumentów, "Życie Gospodarcze" 1993, nr 25.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000000903

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.