PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1992 | nr 635 Rynek i konsumpcja | 149--158
Tytuł artykułu

Struktura rynku a kompozycja zmiennych zależnych przedsiębiorstwa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Structure of the Market and Marketing Mix
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie możliwości użycia przez przedsiębiorstwo kompozycji zmiennych zależnych (produktu, ceny, promocji, dystrybucji) w różnych strukturach rynku, oraz ukazanie relacji między działaniami przedsiębiorstwa a strukturą rynku jako relacją dwustronną, tzn. jako ich wzajemny wpływ. (fragment tekstu)
EN
Marketing decisions must take into account various elements of the marketing environment. Although some marketing writers argue that the marketing environment is completely beyond the control of marketing management, this is not always the case. In some instances marketers can influence the environment in which the firm operates. One of the elements of the marketing environment is structure of the market. The structure of the market provides a framework for all marketing activity (development and implementation of marketing mix). But on the other hand marketing mix can affect the structure of the market. The relation between structure of the market and the marketing activity of the firm is not one way (one direction) dependence. The structure of the market is not always uncontrollable. (original abstract)
Rocznik
Strony
149--158
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Cyrson E.F.: Międzynarodowy marketing produktów. "Business man 1991 nr 3(6).
  • Dalrymple D.J., Parsons L.J.: Marketing Management. New Jork: Wiley 1983.
  • Heilbroner R.L., Galbraith J.K.: The Economic Problem, Engelwood Cliffs: Prentice-Hall 1987.
  • Schoell W.F., Guiltinan J.P.: Marketing. Contemporary Concepts and Practices. London: Allyn and Bacon 1988.
  • Strphens N., Beltramini R.F.: Morton Salt. W: R.T. Hise, S.W. McDaniel: Cases in Marketing Strategy. Columbus: Bell and Howell Company 1984.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000000919

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.