PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1995 | nr 450 | 105--125
Tytuł artykułu

Ceny i ilości w konkurencji oligopolistycznej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Prices and Quantities in Oligopolistic Competition
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu autorzy analizują czynniki determinujące strategię konkurencji oligopolistycznej, a następnie modelują oligopolistyczne zachowanie jako niewspółpracującą grę. Przedstawiają dwa typy gier niewspółpracujących: gry cenowej i ilościowej, w których firmy pragną maksymalizować swoje funkcje zysku.
EN
The paper is an analysis of the factors determining the strategy of competition in oligopoly, i.e. under the conditions of interdependence of competitors' decisions. The resulting interactions between the competitors affect directly the shape of individual demand curves of oligopolistic firms. First, the authors characterize the nature of competition and its sources, then they analyse the actual models of the non- co-operating game: the games of price and quantity played by oligopolistic firms. The attainment of Nash-Bertrand and Nash-Cournot equilibriums is determined by the levels of prices and quantities in oligopoly.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
105--125
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Baumol W., Business Behavior, Value and Growth, USA 1959.
  • Behrens W., Hawranek P.M., Poradnik przygotowania przemysłowych studiów feasibility, Warszawa 1993.
  • Bengt K., Strategia biznesu: koncepcje i modele, "Zarządzanie i Bankowość" Warszawa 1992.
  • Cohen K., Cyert R., Theory of the firm: Resource Allocation in a Market Economy, USA 1965.
  • Cygan A., Kosiec K., Meandry biznesu: rynki, [b.w.], Kraków 1993.
  • Hirschey M., Pappas J.L., Managerial Economics, USA 1990.
  • Kreps D.M., A Course in Microeconomic Theory, USA 1990.
  • Noga A., Dominacja a efektywna konkurencja, Warszawa 1993.
  • Obłój K., Strategiczna diagnoza firmy, "Biznesmen" 1992, nr 10.
  • Obłój K., W szranki z konkurencją, "Biznesmen" 1992, nr 2.
  • Obłój K., Zrozumieć realia przedsiębiorstwa, "Biznesmen" 1991, nr 3.
  • Podstawka K., Marketing strategiczny, "Biznesmen" 1992, nr 2.
  • Porter M.E. Strategia konkurencji: metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1992.
  • Strategie w biznesie, pod red. K. Sedlaka, Profesjonalna Szkoła Biznesu, Kraków 1993.
  • Tirole J., The Theory of Industrial Organization, MIT 1988.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000000964

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.