PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | nr 901 Agrobiznes 2001 : rola agrobiznesu w kształtowaniu jakości życia | 267--273
Tytuł artykułu

Agroturystyka w procesie poprawy jakości życia polskiego społeczeństwa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Agritourism in Process of Quality Improvement of Life Polish Societies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Ożywiony rozwój usług agroturystycznych w Polsce postrzegany jest przede wszystkim jako szansa poprawy jakości życia środowisk wiejskich. W artykule scharakteryzowano czynniki stymulujące popyt na usługi agroturystyczne w Polsce. Przedstawiono także znaczenie rozwoju agroturystyki dla turystów.
EN
Observed in last years development of agritourism activity in large degree conditioned is height of application on this form of rest. Advantages flowing from agritourism refer as not only to farmers and environments local, but also to profiting from these of services of guests. Demand of agritourism is conditioned of factors about character both social, psychical and economic. Analysis these of factors permits on expression, that in nearest time this demand will have tendency resoluteness growing. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Buttle F. (1986): Hotel and food - service marketing, Manchester Business School Cossel, s. 11-13.
  • Gannon A. (1993): Agroturyzm a rozwój wsi. Wprowadzenie do rozwijania przedsięwzięć agroturystycznych. CDi EwR, Kraków, s. 8.
  • Jaźwińska A. (1999): Wychowanie przez agroturystykę. "Zagadnienia Doradztwa Rolniczego", nr 2, s. 113- 115.
  • Jędrzejczyk J. (1995): Ekologiczne uwarunkowania i funkcje turystyki. Wyd. "Śląsk", Katowice, s. 17.
  • Maciąg R. (1996): Źródła i perspektywy turystyki wiejskiej. "Wieś i Rolnictwo", nr 3, s. 19.
  • Mazur M. (1997): Uwarunkowania i kierunki rozwoju turystyki wiejskiej. W: Determinanty sukcesu w turystyce wiejskiej. Materiały z V Ogólnopolskiego Sympozjum Agroturystycznego, CDiEwR, Kraków, s. 25-27.
  • Roth P., Schrandt A. (1982): Touristik - Marketing. Verlag Franz Vahlen, cyt za Niezgoda A. (1997): Trendy w społecznych systemach wartości i ich wpływ na wybór preferowanych form turystyki. W: Determinanty sukcesu w turystyce wiejskiej. Materiały z V Ogólnopolskiego Sympozjum Agroturystycznego, CDiEwR, Kraków, s. 37.
  • Skalska T. (1987): Turystyka alternatywna w krajach Azji: szansa czy ułuda! "Problemy Turystyki", nr 4, s. 85.
  • Woś A. (1996): Cele ekonomiczne i ekologiczne strategii rozwoju rolnictwa. "Wieś i Rolnictwo" nr 1, s. 6-9.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000001066

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.