PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1995 | nr 454 | 39--49
Tytuł artykułu

This is my country : a comparative discussion of children's views of political culture

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
To jest mój kraj (Analiza porównawcza wyobrażeń dzieci w sferze kultury politycznej)
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Przedmiotem artykułu są wyobrażenia młodych ludzi z dwóch różnych kultur na temat własnego kraju w relacji do innych, czyli, najogólniej biorąc, chodzi tu o efekty socjalizacji politycznej. Poszukujemy tu odpowiedzi na kilka pytań. Przede wszystkim zastanawiamy się nad różnicami w sposobie wyrażania treści kultury politycznej danego społeczeństwa w zależności od perspektywy odniesień. I tak, porównujemy tu oceny dokonywane "z wewnątrz", przez członków społeczeństwa z ocenami dokonywanymi "z zewnątrz", odnoszącymi się do "znaczących innych", a także sposób przedstawienia swojego kraju w zależności od jego statusu i znaczenia w świecie. Drugie pytanie zmierza do ustalenia stopnia i zakresu krytycyzmu w stosunku do własnej kultury, a także innych. Trzecie wreszcie dotyczy problemu postrzegania własnego kraju w relacji do innych. Podstawą analiz były rysunki dzieci polskich i amerykańskich powstałe w odpowiedzi na hasło: "To jest mój kraj". (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
39--49
Opis fizyczny
Bibliografia
  • Baudrillard J. (1988), America, New York: Verso.
  • Coles R. (1986), The Political Life of Children, Boston: The Atlantic Monthly Press.
  • DeVita P.R., Armstrong J.D. (1993), Distant Mirrors: America as a Foreign Culture, California Wadsworth Publ. Co.
  • Grader D.A. (1988), Processing the News: How People Tame the Information Tide, New York: Longman.
  • Gross B. (1980), Friendly Fascism: The New Face of Power in America, New York: M. Evens & Comp. Inc.
  • Hunter A. (1987), The Role of Liberal Political Culture in the Construction of Middle America, University of Miami Law Review, Vol. 42 HI, September.
  • Ichilou O. (1989), Political Socialization, Citizenship, & Education, Teacher's College Press.
  • Kroner A. (1992), The Possessed Individual: Technology and the French Postmodern, New York: St. Martin's Press.
  • Lea J. (1982), Political Consciousness & American Democracy, Jackson: University Press of Mississippi.
  • Levitt H., Coles R. (1987), In the Street, Durham North Carolina: Duke University Press.
  • Moore S. (1985), the Child's Political World, Greewold Publ. Co.
  • Orni M., Winant H. (1986), Racist Formation in the United States, New York: Roudedge & Kegan Paul.
  • Outlaw L. (1991), Life Worlds, Modernity and Philosophical Praxis: Race, Ethnicity an Critical Theory, Culture and Modernity: East-West Philosophical Perspectives, ed. by E. Deutsch, Honolulu: University of Hawaii Press.
  • Said E.W. (1978), Orientalism, New York: Pantheon Books.
  • Said E.W. (1993), Culture and Imperialism, New York: Knob.
  • Tatum B.D. (1992), Talking About Race, Learning About Racism: The Application of Racial Identity Development Theory in the Classroom, "Harvard Educational Review", vol. 62, No. 1, Spring.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000001520

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.