PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1993 | nr 410 | 61--71
Tytuł artykułu

Istota i rodzaje nieuczciwej reklamy w systemach prawnych niektórych państw zachodnich

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Essence and Forms of Unfair Advertising in Legal Systems of Certain Western Countries
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem opracowania są prawne rozwiązania ochrony konsumenta przed nieuczciwą reklamą, w różnych krajach (Europejskich i USA). Szczególną uwagę autorka zwraca na brak prawnych uregulowań tego problemu w Polsce.
EN
The paper is an attempt at the definition of the unfair advertising and presentation of various forms it can assume. Because of unsatisfactory Polish regulations regarding that matter, the models developed in the legal systems of the U.S.A., Great Britain, France and Germany were taken as an example. In these countries legislation has a long tradition of controlling unfair advertising. At the same time it is characterized by great dynamism as regards the adaptation to the changes occurring in that domain. Beside the above mentioned problems, the paper also deals with legal acts of an international character which attempt to create the bases for unfair advertising protection, such as: the Paris convention on industrial property protection of 1883, International Advertising Code of 1936, or the EEC directive on the unification of legal regulations concerning misleading advertising. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
61--71
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Białecki K., Zastosowanie reklamy masowej w gospodarce socjalistycznej, "Gospodarka Planowa" 1966, nr 5.
  • Byczkowski M., Marcinkowski S., Marketing w działalności eksportowej, PTE, Warszawa 1979.
  • Grimes W.S., Control of Advertising in the United States and Germany, "Harvard Law Review" 1971, vol. 84.
  • International Review of Industrial Property and Copyright Law 1970/3.
  • Krausa A., Zoll F., Polska ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Poznań 1928.
  • Leaper W.J., The Law of Advertising, London 1961.
  • Matysiak W., Ochrona przed nieuczciwą reklamą, PIHZ, seria: Zagadnienia prawne, Warszawa 1977.
  • Mokrysz-Olszyriska A., Ochrona interesów uczestników działalności rynkowej w głównych systemach państw kapitalistycznych, SGPiS, Warszawa 1989.
  • Simon M., The Law of Advertising and Marketing, New York 1956.
  • Tak Statements of the FTC Commisioners Bailey and Pertshuk in the analysis of the FTC Law of Deception, CCH/641, March 1984, w: Legal Developments of Marketing, "J. of M." 1988/1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000001890

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.