PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1995 | nr 457 | 37--49
Tytuł artykułu

Kryteria i zmienne segmentacyjne

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Segmentation Criteria and Variables
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Omówiono różne kryteria segmentacji rynku: deskryptywne (demograficzne, geograficzne, ekonomiczne), behawioralne, psychograficzne i kryteria preferencji użytkownika.
EN
The paper is a short review of the segmentation criteria functioning in the marketing literature. The traditional classification including conventionally used descriptive, behavioral and psychographic criteria has been extended by adding the criteria of preference and usage Also the segmentation variables undergo precise identification. Special attention is given to the more and more popular in practice psychographic variables and variables of preference and usage. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
37--49
Opis fizyczny
Bibliografia
  • Bennett P.D., Marketing. McGraw-Hill Book Co., New York 1988.
  • Buell V.P., Marketing Management, McGraw-Hill Book Co. 1989.
  • Coleman R.P., "The Significance of Social Stratification in Selling"; Marketing: A. Maturing Discipline, Martin L. Bell Chicago 1961.
  • Evans J.R., Berman B., Marketing, Macmillian Publishing Company. New York 1982.
  • Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing, PWE, Warszawa 1992.
  • Keegen W., Moriarti S., Duncan T., Marketing, Prentice Hall, New Jersey 1992.
  • Kotler P., Marketing Management. Prentice Hall 1991, New Jersey.
  • Myers J.H. Marketing. McGraw-Hill Book Co., 1986.
  • Plummer J.T., The Concept and application of Life Style Segmentation, "Journal of Marketing" 1974 Jan.
  • Schewe Ch.D., Marketing- Principles and Strategies, Random House, New York, 1987.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000001896

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.