PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1995 | nr 457 | 5--18
Tytuł artykułu

Teoretyczne podstawy segmentacji rynku

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Theoretical Bases of Market Segmentation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Omówiono zjawisko pomiaru w badaniach segmentacyjnych, identyfikację struktur przestrzennych, wymiarowość przestrzeni realnych i abstrakcyjnych, skalowanie wielowymiarowe w badaniach przestrzennych, problemy segmentacji obiektów przestrzennych (podział segmentacyjny i grupowanie segmentacyjne).
EN
The paper is an attempt to order the notions concerning market segmentation in terms of the theory of measurement. The deliberations deal with the questions of measuring and scaling spatial objects, their identification and quantification as well as with ordering and linear grouping. Much attention is given to the relations between measurement and spatial dimension on the one hand and equivalence and perpendicularity of co-ordinates on the other. In this context indefinableness of the space co-ordinates of properties and indeterminateness of the factor axes are discussed. Other problems touched in the paper are concerned with the studies of the segmentation structures in terms of entropy and the theory of relations. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
5--18
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Aakar D.A., Day G.S.: Marketing Research. Private and Public Sector Decisions, John Wiley & Sons. Nowy Jork 1980.
  • Blalock H.M., Statystyka dla socjologów, PWN, Warszawa 1977.
  • Chojnicki Z., Czyż T., Metody taksonomii numerycznej w regionalizacji geograficznej, PWN, Warszawa 1973.
  • Encyklopedia organizacji i zarządzania, PWE, Warszawa 1981.
  • Green P.E., Tuli D.S., Research for Marketing Decisions, Prentice-Hall Inc., Englewood Cliffs, Nowy Jork 1978.
  • Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Metody i techniki. PWE, Warszawa 1991.
  • Kowalczyk E., Człowiek w świecie informacji, KiW, Warszawa 1974.
  • Neidell L.A., The Use of Nonmetric Multidimensional Scaling in Marketing Analysis, "Journal of Marketing" 1969, vol. 33.
  • Pociecha J., Podolec B., Sokołowski A., Zając K., Metody taksonomiczne w badaniach społeczno-ekonomicznym, PWN Warszawa 1988.
  • Zaltman G., Burger P.C., Marketing Research. Fundamentals and Dynamics, The Dryden Press, Hinsdale 1975.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000001898

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.