PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1993 | nr 416 | 51--64
Tytuł artykułu

Wokół problematyki błędu pedagogicznego

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Question of Pedagogical Error
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest ukazanie niektórych postaci błędów, miejsca i przyczyn ich pojawiania się oraz implikacji zaznaczających się w działaniach pedagogicznych.
EN
In the paper the author presented some types of errors, the reasons why they occur and their implications for pedagogical activities, particularly when the teacher applies active methods of instruction. The author also discussed possible errors resulting from the way the teacher perceives himself as well as errors related to the teacher's own possibilities of Improvement. Other factors conducive to committing errors were also taken into consideration. The author presented examples and exact place in which the error was committed in the conceptual and implementation stages of the teaching process. The author has also stressed the importance of the teacher's own attitude towards the error comitted by him, his self-criticism and realization that it is significant to control one's own pedagogical activities. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
51--64
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Kiliński A., Definicje opisowo-analityczne i wartościująco normatywne podstawowych pojęć teorii niezawodności, "Prakseologia" 1971, nr 38.
  • Muszyński H., Wstęp do metodologii pedagogiki, PWN, Warszawa 1971.
  • Ilustrowana encyklopedia Trzaski, Everta i Michalskiego, oprac., pod red. S. Lama, t. 5, Trzaska, Evert, Michalski, Warszawa 1930.
  • Tomaszewski T., Z pogranicza psychologii i pedagogiki, PZWS, Warszawa 1980.
  • Ratajczak Z., Niezawodność człowieka w pracy, PWN, Warszawa 1988.
  • Okoń W., Słownik pedagogiczny, PWN Warszawa 1981.
  • Dewey J., Jak myślimy, PWN, Warszawa 1957.
  • Reykowski J., Obraz własnej osoby jako mechanizm regulujący postępowanie, "Kwartalnik Pedagogiczny" 1970, nr 3.
  • Kozielecki J. Psychologiczna teoria samowiedzy, PWN, Warszawa 1981.
  • Czeżewski T., Pożyteczność błędu w: Odczyty filozoficzne. PWN, Toruń 1958.
  • Rutkowiak J., Błędy dydaktyczne początkujących nauczycieli, "Nauczyciel i Wychowanie" 1972, nr 3.
  • Bandura L., Trudności w procesie uczenia się, PZWS, Warszawa 1970.
  • Chomsky N., Język a natura ludzka, "Kultura" 1975, nr 21.
  • Bruner J., W poszukiwaniu teorii nauczania, PIW, Warszawa1974.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000001905

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.