PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1994 | nr 669 Gospodarka lokalna i regionalna | 23--34
Tytuł artykułu

Strategia marketingowa wybranych firm turystycznych : zarys zagadnień

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Marketing Strategy in Polish Tourist Enterprises and Suggestions of Defining IT
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem opracowania jest próba odpowiedzi na pytanie czy polskie przedsiębiorstwa turystyczne rozumieją konieczność wypracowania własnej strategii funkcjonowania na rynku i jaką strategię przyjęły. Autorki przedstawiają własne propozycje wypracowania takiej strategii na podstawie wyników badań firm turystycznych funkcjonujących w regionie Dolnego Śląska.
EN
Polish professional literature concerning market and marketing already includes many papers on the essence of marketing strategy and ways of utilizing it. They show the philosophy of strategic thinking, strategic options and characteristics of various stages of strategy construction. Universality and efficiency of strategic approach make its application in tourist enterprises recommendable. The aim of this article is empiric verification of this problem. By means of inquiry sheet an inquiry at four tourist enterprises has been made. Its result is shown against a larger background of Polish tourist industry. The paper also includes evaluations of and new suggestions for marketing strategy construction at Polish tourist enterprises. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • "Biuletyn Informacyjny Polskiego Stowarzyszenia Turystyki" 1992 nr 1/2.
  • Gospodarka turystyczna w Polsce. Założenia rozwoju. Warszawa: UKFiT 1992.
  • Kłeczek R., Kowal W., Waniowski P., Woźniczka J.: Marketing. Wrocław-Warszawa-Kraków: Ossolineum 1992.
  • Obłój K.: Strategia i sukces firmy. "Businessman" 1991 nr 4.
  • Otte M.: Marketing. Wrocław: Spółka "Gratis" 1991.
  • Palczewska L.: W pionie i poziomie. "Gazeta Przemysłowa" 1991 nr 22.
  • Podstawka K.: Strategie konkurencyjne przedsiębiorstwa. "Businessman" 1991 nr 6.
  • Podstawka K.: Zakresowe strategie marketingowe. Zarys procedury strategicznego planowania marketingowego (maszynopis powielony).
  • Prуmon M.: Marketing w kierowaniu firmą. Wrocław: AG-Master 1991.
  • Prуmon M.: Strategia marketingowa. Wrocław: AE 1991.
  • Studium podstaw przemysłu turystycznego w Polsce. Raport przygotowany dla Development Co-Operation Divisior, Department of Foreign Affairs, Government of Ireland w porozumieniu ze Wspólnotę Europejską, kwiecień 1991.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000001973

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.