Warianty tytułu
Regional Marketing - Promotional Problems
Języki publikacji
Abstrakty
Doświadczenia wielu krajów dowodzą, że bez marketingu regionalnego, bez promocji walorów regionalnych nie jest możliwa właściwa realizacja założeń rozwoju gospodarczego i ekspansji na rynkach międzynarodowych. Na przykładzie regionu jeleniogórskiego autor zaproponował różne formy promocji regionu.
The article discusses the necessity of promotion of natural, historic, cultural and economic advantages of the region. The author submits a hypothesis, that ways and means of promotion used so far, are not sufficient. The promotion of the qualities of jeleniogórskie district is carried out through many institutions and concentrates itself on commodities produced in this area. The present state is caused by the fact that an overall picture of the district and its real advantages almost does not exist. Jeleniogórskie district being situated at the border, should take bigger advantage of its geographical conditions in the promotion of its qualities. (original abstract)
Rocznik
Strony
17--22
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Hingston P.: Wielka księga marketingu. Kraków: Signum 1992.
- Garbarski L., Rutkowski J., Wrzosek W.: Marketing. Warszawa: PWE 1992.
- Ciereszko R.: Poradnik menadżera. Elementy marketingu. Radom: F.G. "Solidarność" 1991.
- Kłeczek R., Kowal W., Waniowski P., Woźniczka J.: Marketing. Wrocław-Warszawa-Kraków Ossolineum 1992.
- Wszystko o marketingu. Promocja sprzedaży, "Życie Gospodarcze" 1992 nr 40, s. 15.
- Sznajder A.: Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym. Warszawa: PWN 1992.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000001974