Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Pojęcie analizy sektorowej wiąże się z zarządzaniem strategicznym, a ściślej z tworzeniem strategii rozwoju firmy w otoczeniu konkurencyjnym. Wg E.M. Portera sektor to otoczenie w jakim działa firma i w jakim konkuruje. Analizy wykonywane dla poszczególnych sektorów zawierają ocenę kondycji technicznej i ekonomicznej firmy, pozycję konkurencyjną wiodących wyrobów oraz ich miejsce w portfelu produkcyjnym firmy i sektora. Autorka omówiła zakres analiz sektorowych i stosowaną metodologię, w tym metodologię opracowaną przez Bengta Karlofa, F.K. Reilly'ego czy modele 7-S McKinseya (strategy,skills, shared values, structure, systems, staff, style) i BCG należący do klasy PISM (Profit Impact of Marketing Strategy), rozszerzony o 2 pola model 7S, a także analizę SWOT. Następnie przedstawiła zastosowanie analiz sektorowych w praktyce polskiej lat 90-tych z inicjatywy Ministerstwa Przekształceń Własnościowych (prywatyzacja sektorowa) a później wykorzystywanych także przez Ministerstwo Przemysłu i Handlu w realizacji polityki przemysłowej kraju.
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
80--94
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000002038