Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
The New Look at the Essence and the Importance of Strategy
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł poświęcono zagadnieniu strategii rozumianej głównie jako strategia konkurencji. Inspiracją dla autora były artykuły M.E. Portera oraz G. Hamela, które ukazały się w 1996 r. w czasopiśmie "Harvard Business Review". Omówiono zależność między efektywnością operacyjną a strategią. Podkreślono, że doskonalenie operacyjnej efektywności - nieodzowne dla funkcjonowania przedsiębiorstwa - nie może stanowić alternatywy dla strategicznego zarządzania. Przedstawiono warunki zapewniające trwałość przewagi konkurencyjnej oraz działania, poprzez które przedsiębiorstwo może dążyć do uzyskania pozycji lidera.
The article contains a short review of latest conceptions of the essence and the importance of strategy. The article presents some rules necessary for the strategic management in firms. The basis of this presentation are two papers published in 1996 by "Harvard Business Review": M.E. Porter's - "What is strategy" and G. Hamel's - "Strategy as revolution". (original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
196--205
Opis fizyczny
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000002057