Warianty tytułu
Market Oriented Manufacturing Strategies
Języki publikacji
Abstrakty
Przedmiotem opracowania jest próba klasyfikacji i analizy strategii konkurowania i zmian w funkcjonalnych zasadach postępowania w obszarze produkcji firmy. Scharakteryzowano strategię kosztową, strategię dywersyfikacji produktu, strategię logistyczną i strategię integracyjną.
The paper attempts to classify and analyze market-oriented manufacturing strategy. The attention has been focused on four basic strategies: cost minimization, product differentiation, improvement delivery logistic and integration, different functions of the company. The article presents assumptions, goals and main activity specific for each strategy. (original abstract)
Rocznik
Strony
69--73
Opis fizyczny
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- Chen I. (i in.): The Marketing-Manufacturing Interface and Manufacturing Flexibility. "OMEGA International Journal of Management Science" 1992 nr 4.
- Hill T.: Manufacturing Strategy. London: MacMillan Education 1985.
- Jońca A.: Logistyka produkcyjna. Wybór rozwiązań transportowych. Warszawa: Instytut Organizacji Przemysłu Maszynowego 1992.
- Kerr R.M., Greenhalgh G.R.: Aspects of Manufacturing Strategy. "Production Planning and Control" 1991 nr 2.
- Piinke W., Kleinaltenkamp M.: Marketing Advantages via New Manufacturing Technologies. Robotics & Computer Integrated Manufacturing" 1990 nr 1/2.
- Porter M.E.: Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów. Warszawa: PWE 1992.
- Sweeney M.T.: Towards an Unified Theory of Strategic Manufacturing. "International Journal of Operations Production Management" 1991 nr 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000002073