PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 951 Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce | 93--105
Tytuł artykułu

Nowy wymiar w strategii produktowej przedsiębiorstwa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł zawiera przegląd metod analizy strategicznej przedsiębiorstwa. Autor omawia model produktu/rynku opracowany przez H.I. Ansoffa i jego kolejne modyfikacje i rozszerzenia: wielowymiarową analizę portfela produktowego przedsiębiorstwa oraz strategiczny model wielowymiarowej analizy produktów przedsiębiorstwa. Zdaniem autora, wielowymiarowa analiza strategiczna przedsiębiorstwa i jego produktów powinna stać się podstawowym narzędziem zarządzania biznesem, przyczyniającym się do powodzenia przedsiębiorstwa na rynku.
EN
The article included methods of strategic analyse in a company. The author discussed model of product/market worked out by H.I. Ansoff and its modifications. Multidimensional strategic analyse of a company and its products should be basic instrument in business management. (M.P.)
Twórcy
Bibliografia
  • Ackoff R.L.: Zarządzanie w małych dawkach. PWN, Warszawa 1993.
  • Grzybek S.: Metoda podejmowania decyzji tynkowych. "Przegląd Organizacji" 8/1991.
  • Grzybek S.: Strategiczna tablica rozwoju jako narzędzie identyfikacji pozycji rynkowej przedsiębiorstwa. Wyd. Ośrodka Postępu Organizacyjnego, Bydgoszcz 1999.
  • Hamper R.J., Baugh L.S.: Strategic Market Planning. NTC Publishing Group, Lincolnwood, IL USA 1990.
  • Kotler P.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Wyd. Gebethner i Ska, Warszawa 1994.
  • Marchesnay M.: Zarządzanie strategiczne. Geneza i rozwój. Wyd. Poltext, Warszawa 1994.
  • Obłój K.: Strategia organizacji. PWE, Warszawa 1998.
  • Obłój K.: Strategia sukcesu firmy. PWE, Warszawa 1993.
  • Porter M.E.: Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów. PWE, Warszawa 1992.
  • Rybicki J.M.: Wielowymiarowy model analizy portfelowej jako narzędzie formułowania strategii rynkowej przedsiębiorstwa. Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2000.
  • Stabryła A.: Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy. PWN, Warszawa-Kraków 2000.
  • Strategor, Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość. PWE, Warszawa 1995.
  • Supernat J.: Zarządzanie strategiczne. Pojęcia i koncepcje. Wyd. Kolonia Limited, Wrocławl998.
  • Wawrzyniak B.: Polityka strategiczna przedsiębiorstwa. PWE, Warszawa 1989.
  • Zarządzanie strategiczne. Koncepcje - metody. Pod red. R. Krupski, Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 1998.
  • Zarządzanie. Teoria i praktyka. Pod red. A.K. Koźmiński, W., Piotrowski, PWN, Warszawa 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000002359

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.