PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1995 | nr 705 | 31--42
Tytuł artykułu

Problem oceny strategii przedsiębiorstwa

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zarządzanie strategiczne ma na celu wyeliminowanie niepewności i podejmowanie decyzji zapewniających przedsiębiorstwu jako całości elastyczność i dynamikę zmian w działaniu odpowiednią do dynamiki zmian w otoczeniu. Musi ono być ukierunkowane na cele przedsiębiorstwa i oparte na podejściu systemowym. W opracowaniu przedstawiono koncepcję Shareholder Value-Analyse (SVA) - analizę rosnącej wartości, wychodzącej z czterech współzależnych elementów: analizy portfolio, analizy konkurencji, finansowej wyceny przedsiębiorstwa, urzeczywistnienia korzyści rosnącej wartości. Podstawą wyceny jest wolny cash flow, uwzględniane są przyszłe oczekiwania, struktura kapitałowa, koszty finansowania i ryzyko. Dostarcza ona obiektywnej miary do porównań strategicznych. Ograniczeniami metody jest trudność ustalania kosztu kapitału, często braku doskonałego rynku kapitałowego.
Rocznik
Numer
Strony
31--42
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000002430

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.