Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Autorka definiuje controlling jako system oparty na zdobywaniu i przetwarzaniu informacji, który powinien zapobiegać powstawaniu słabych punktów w przedsiębiorstwie poprzez rozpoznawanie w porę ich przyczyn oraz wspomaganie procesu decyzyjnego. Controlling jako jedno z narzędzi zarządzania pomaga efektywnie i sprawnie kierować firmą. Wprowadzenie controllingu do przedsiębiorstw handlowych w znacznie większym zakresie niż dotychczas jest koniecznością. Główne jego zadania powinny się koncentrować na diagnozowaniu stanu przedsiębiorstwa, analizy odchyleń działań rzeczywistych od zamierzonych, analizy szans i zagrożeń, umiejscowienia słabości i źródeł przedsiębiorczości, transformacji planów w wielkości sprawdzalne, rejestracji zdarzeń gospodarczych, rewizji gospodarczej. Następnie autorka przedstawiła zasady monitoringu firm handlowych (samodzielnych sklepów) w branżach najczęściej reprezentowanych i kształtowanie się wyników i kosztów w sklepie spożywczym.
Rocznik
Numer
Strony
26--36
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000002535