Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Tools of Marketing of Non-Profit Organizations
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie głównych zasad postępowania marketingowego ze wskazaniem zastosowania podstawowych narzędzi marketingowych w firmach, dla których głównym celem działania nie jest zysk. Autor przedstawił działania takich organizacji związanych z formułowaniem produktu, jego ceną, dystrybucją i promocją.
This paper shows that non-profit organizations have four major marketing tools that can be controlled in order to arrive at their marketing strategy. There are the product/service, price, place - distribution, promotion. They formed marketing - mix.
An effective marketing strategy of non-profit organizations makes the firms to answer questions such as:
- what should the product/service range be?
- what is the best practicing/policy?
- how should the product/service be distributed?
- how should the product/service be sold and promoted?(original abstract)
An effective marketing strategy of non-profit organizations makes the firms to answer questions such as:
- what should the product/service range be?
- what is the best practicing/policy?
- how should the product/service be distributed?
- how should the product/service be sold and promoted?(original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
63--70
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Cooper P.D., McIlvain G.E.: Factors Influencing Marketing's Ability to Assist Non-profit Organizations. [w:] P. Kotler, O. Ferrel, Ch. Lamb: Cases and Readings for Marketing for Non-profit Organizations. Englewood-Cliffs: Prentice Hall 1983, s. 10-17.
- Hanngan T.: Marketing for the Non-profit Sector. London: The Macmillan Press Ltd. 1992, s. 128.
- Iwankiewicz-Rak B.: Organizacje non profit - szansa dla usług społecznych. "Praca i Zabezpieczenie Społeczne". PWE Warszawa 1993 nr 12, s. 37-41.
- Iwankiewicz-Rak B.: Usługi społeczne w Polsce w okresie transformacji systemowej. Synteza pracy badawczej, realizowanej pod kierunkiem A. Styś. Wrocław: IHiU AE 1994 (maszynopis powielony).
- Kotler P., Levy S.J.: Broadening the Concept of Marketing. "Journal of Marketing" Jan. 1969, s. 10-15.
- Kotler P., Levy S.J.: Concepts for Effective Marketing Management in Nonbusiness Organizations. "Journal of Marketing" Jan. 1969, s. 10-15.
- Kotler P.: Marketing for Non-profit Organization. Englewood Cliffs: Prentice Hall 1982, s. 482.
- Lamb C.W., Crompton J.L.: Distributing Public Services: A Strategic Approach. [w:] P. Kotler, O. Ferrel, Ch. Lamb, Cases and Readings for Marketing for Non-profit Organizations. Englewood-Cliffs: Prentice Hall 1983, s. 10-17.98.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000002663