PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1995 | 2 | nr 712 Problemy teorii i praktyki marketingu | 43--52
Tytuł artykułu

Decyzje i działania marketingowe na tle strategii rozwojowych przedsiębiorstw usługowych

Warianty tytułu
Marketing Decisions and Activities in the Light of Development Strategies of the Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Na podstawie wyników badań własnych, autorka scharakteryzowała różnorodne strategie rozwojowe przedsiębiorstw usługowych i czynniki je determinujące, a także wykorzystanie w tym celu instrumentów marketingu.
EN
The characteristics of the developmental strategies included in article reveal certain specific features consisting in the domination in the business which are realizing the expansive and selective strategy of the actions connected with price - product. On other hand the market activities of the enterprises directed to exploitation of the market position determine more homogenously the way of distribution and promotion. The rationality of the action which results from the accepted strategy of development of the service enterprises is corrected by the existent market conditions. This leads to domination of the universal manifestations of the market activity over the specific characteristics of the isolated evolutional orientations.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000002665

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.