PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1995 | 2 | nr 712 | 113--120
Tytuł artykułu

Segmentacja rynku turystycznego gminy na podstawie wyników badań ankietowych

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Segmentation of Touristic Market in Commune on the Basis of Questionnaire-based Research Results
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono opracowaną segmentację rynku turystycznego dla gminy Oborniki Śląskie, stanowiącą punkt wyjścia do skonstruowania marketingowej strategii rozwoju turystyki.
EN
The article presents results of research of existing and potential touristic product in the commune of Oborniki Śląskie, the territories of which are located 13 to 38 km from the inhabited by 650 thousand people city of Wrocław, as well as results of the commune's touristic product demand among Wrocław's inhabitants. 18 elements of the commune's touristic product were distinguished. They were qualified as belonging to 3 market spectra: wide, medium and narrow. On the basis of the criteria of: age, marital status, family size and income a few segments' numerousness was distinguished and determined. Among those prevails a group consisting of young and middle-aged people, living alone or in small families, having mostly one or two school-aged children and with income slightly over national average. This segment amounts to 45 thousand people and its frequency of touristically-aimed visits in the commune of Oborniki Śląskie is varied.(original abstract)
Rocznik
Tom
2
Numer
Strony
113--120
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000002669

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.