Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Commercial Negotiations in Polish Companies (the Findings of the Research)
Języki publikacji
Abstrakty
Omówiono w skrócie wyniki badań przeprowadzonych w 141 przedsiębiorstwach województwa wrocławskiego a dotyczących rozpoznania przebiegu procesów negocjacyjnych i związanych z nimi problemów.
Negotiations make the principle of relations between subjects of the market economy. It is the reason why the awareness and knowledge of rules, styles and tactics of negotiations are just essential. This article presents findings of the questionnaire research conducted in 141 Polish companies in 1994. These findings made possible identification of the relationships between negotiation processes and strategies of the firms, their market positions and economic results. Many other detailed problems related to negotiation processes in the companies were investigated in the research.(original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
121--125
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Stelmaszczyk M.: Jak przygotować miniscenariusz rozmowy negocjacyjnej z kontrahentem zagranicznym. "Handel Zagraniczny dla Menedżerów" 1993 nr 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000002670