Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Doskonalenie procesów zaopatrzenia i przepływu materiałów należy do kluczowych czynników sukcesu w przedsiębiorstwie, stąd też konieczne staje się wdrażanie nowoczesnych metod zarządzania tą sferą działalności. Autorzy przedstawili podstawowe orientacje i zasady zarządzania zaopatrzeniem materiałowym: podejście logistyczne i marketingowe, zwracając uwagę na wspomagające je nowe koncepcje zarządzania takie jak: Just in Time, TQM, ISO 9000/9005, Lean Management, Outsourcing. Przeanalizowali także kontrowersje wokół tych koncepcji, a także - na przykładzie przedsiębiorstw remontowo- montażowych - przedstawili aplikacje nowych koncepcji w praktyce.
Rocznik
Strony
166--173
Opis fizyczny
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- Bleakley F.R.: Just in time Inventories Fade in Appeal as the Recovery Leads to Risin Demand, "The Wall Street Journal" (1994.10.25).
- Hammer M., Champy J.: Re-engineering the Corporation: A Manifesto for Business Revolutions, N. Brealey Publishing, London 1993.
- Kay J.: Podstawy sukcesu firmy. Warszawa: PWE 1996.
- Skowronek Cz., Sarjusz-Wolski Z.: Logistyka w przedsiębiorstwie. Warszawa: PWE 1995.
- Sołtysik М.: Podstawy zarządzania logistycznego. "Gospodarka Materiałowa i Logistyka", 1995 nr 5.
- Witkowski J.: Strategia logistyczna przedsiębiorstw przemysłowych. AE Wrocław 1995.
- Wojciechowski T.: Marketing zakupów (2). "Gospodarka Materiałowa" 1992 nr 6.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000002758