PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1996 | z. 26, nr 740 | 19--38
Tytuł artykułu

Strategia marketingowa przedsiębiorstwa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Marketing Strategy of an Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dla każdej firmy fundamentalne znaczenie ma jej pozycja na rynku krajowym i zagranicznym. Toteż musi ona i powinna prowadzić stałą obserwację tych rynków, analizować zachodzące na nich zmiany i odpowiadać na nie doskonalszym marketingiem, rozumianym jako zintegrowany system odkrywania, tworzenia i zyskownego zaspokajania potrzeb klientów. Szczególne znaczenie dla rozwoju firmy ma identyfikacja i obsługa atrakcyjnych segmentów rynku krajowego i zagranicznego. Toteż powinna ona ustalić kryteria wyboru tego rynku, uwzględnić występujące na nim różne ograniczenia i regulacje oraz uaktywnić swe działania marketingowe w zakresie produktu i promocji. (abstrakt oryginalny)
EN
The enterprise's position in the fundamental meaning. So the enterprise should (and has to) observe the markets, analyse the changes and respond to them with more perfect marketing that in understood as an integrated system of discovering, creating and profitable meeting the customer needs. To identify and serve the attractive segments of foreign market is especially important. The company should settle the criteria to choose such segments, find their limitations and regulations and intensify its marketing activity, particularly as concerns product and promotion. (original abstract)
Rocznik
Strony
19--38
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Chartered Institute of Marketing in England - "Marketing seeks to identify, anticipate and satisfy, consumer requierements profitably".
  • American Marketing Association - "Marketing is the process of planning and executing the conception, pricing, promotion and distribution of ideas, goods organisational objectives". Ph. Kotler's - "Marketing is human activity directed at satisfying needs and wants throught exchange processes."
  • Eckles R.W.: Business Marketing Management, Prentice-Hall International Editions, USA 1990.
  • Torrington D., Weightman J.: The Business of Management. Prentice-Hall International, U.K. 1985.
  • Barrow Colin i Paul: Business Plan, Gdańsk 1992.
  • Mruk H., Rutkowski J.: Strategia produktu, PWE, Warszawa 1994.
  • Inwood D., Hammond J.: Product Development, Kogan Page Limited, London 1993.
  • Sztucki T.: Promocja, Agencja Wydawnicza, Warszawa 1995.
  • Pomykalski A..: Import technologii, PL, Łódź 1987.
  • Dotnis P. i in.: Marketing w firmie, TNOiK, Warszawa 1992.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000002873

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.