PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1996 | z. 26, nr 740 | 171--183
Tytuł artykułu

Finanse w marketingu

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Financial in Marketing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pracy podjęto zagadnienia roli finansów w marketingu oraz wpływu marketingowych decyzji na finanse biznesu. Wskazano, że najbardziej ewidentna rozbieżność pomiędzy marketingiem i sposobem reagowania na finansową stronę jego działalności sprowadza się do tego, że istotny wysiłek marketingu jest skierowany przede wszystkim na uzyskanie zamówienia akceptowanego przez konsumenta. Być może powodowane jest to również tym, że zazwyczaj występuje znaczne opóźnienie pomiędzy czasem znaczących wysiłków marketingowych a czasem kiedy korzyści będą mogły być dostrzeżone w biznesie. W pracy podkreślono, że w praktyce wykorzystując finansową analizę, jako podstawę dla planowania marketingowej działalności, musimy sięgnąć do podstawowych sprawozdań finansowych i innych danych po to, aby zidentyfikować podobne sytuacje i zarysować konkluzje i trendy na podstawie dostępnej informacji. Uwzględniono przede wszystkim bilans, rachunek zysków i strat, przepływy pieniężne oraz wskaźnikową analizę efektywności finansowej. (abstrakt oryginalny)
EN
This work covers the following topics: -the role of finance in marketing, -the impact of marketing decisions on the finances of the business. The most evident divergence between marketing and its financial treatment is that the specific marketing effort is primarily directed at getting an order placed by customer. There may well be a time when the benefits to the business will be seen. Weshould note that in practice, using financial analysis as a framewark for planning marketing activities, we have to looking back at the some general statements and other records to identify similar situations and to draw conclusions and trends from the information. It will include a balance sheet, a profit and loss account, a cash flow statement and a principal ratios which can be used to measure how efficiently the operations of a business have been managed. (original abstract)
Rocznik
Strony
171--183
Opis fizyczny
Bibliografia
  • Witold Bień: Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Warszawa 1993.
  • Richard A.: Brealey/Stewart, C. Myers, Principles of Corporate Finanse, New York 1991, Mc Graw-Hill.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000002876

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.