PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1996 | nr 477 | 97--113
Tytuł artykułu

Kierunki działań strategicznych przedsiębiorstw w warunkach gospodarki rynkowej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Directions of Strategic Activities of Enterprises under Conditions of Market Economy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono globalną strategię przedsiębiorstwa działającego w warunkach gospodarki rynkowej, a także najważniejsze strategie cząstkowe: marketingową, finansową, zatrudnienia.
EN
In the article the authors discuss various strategies of enterprises. In particular attention is focused on marketing, quality, recruitment and financial strategies. The authors present the nature of those directions and point out the necessity of a conscious shaping of strategies in order to eliminate the impact of accidental activities. The strategy that an enterprise adopts should also help to improve the effectiveness of the functioning of an enterprise under new, market conditions. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
97--113
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Ansof M.I., Zarządzanie strategiczne, PWE, Warszawa 1985.
  • Ciereszko R., Elementy marketingu. Poradnik menedżera. Fundacja Gosp. NSZZ "Solidarność", Radom 1991.
  • Durlik I., Inżynieria zarządzania, Wyd. Naukowe Andrzej Matczerski Publ. "amp", Katowice 1993.
  • Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing, PWE, Warszawa 1992.
  • Jagoda J., Planowanie jako instrument kierowania w przedsiębiorstwie kapitalistycznym, "Ekonomika i Organizacja Pracy" 1982, nr 8-9.
  • Jakość wyrobów. Strategia i sterowanie przedsiębiorstwem, "Problemy Jakości" 1993, nr 2.
  • Jakość wyrobów. Strategia, sterowanie przedsiębiorstwem przemysłowym, praca zbiorowa pod red. T. Borysa i S. Sudoła, AE, Kraków 1992.
  • Krzymiński A., Strategia eksportowa na tynkach krajów kapitalistycznych, PWE, Warszawa 1976.
  • Podstawka K., Marketing w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 1991.
  • Prymon M., Przydatność strategii marketingowej w nowych warunkach zarządzania przedsiębiorstwami, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 1990, nr 10.
  • Wasilewski L., Wartości KAIZEN, "Problemy Jakości" 1993, nr 2.
  • Zarzecki D., Planowanie finansowe w organizacjach gospodarczych, Rachunkowość" 1994, nr 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000003037

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.