PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1996 | 139 Zarządzanie sprywatyzowanym przedsiębiorstwem | 69--77
Tytuł artykułu

Różnicowanie produktów jako narzędzie walki konkurencyjnej przedsiębiorstwa

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Product Differentiation as an Instrument of a Company's Fight Against Competition
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na konieczność różnicowania asortymentowego produktów w celu skutecznego konkurowania na rynku. Przedstawiono problematykę kształtowania asortymentu wyrobów i ich modyfikacji.
EN
Product modification and shaping production assortment are a basic element of a company's marketing strategy. The article emphasizes the necessity of promoting the policy of product differentiation by a company. It consists of two parts. The first part deals with shaping the assortment of products, as today most firms manipulate a multitude of products and an appropriate determination of width and depth of assortment decides about a firm's success on the market. The article analyzes also the relationship between the shaping of assortment and life cycle of products, because depending on the stage in product life cycle a company should introduce changes in its policy. The second part of the article deals with moditication of products. There are discussed here three main strategies in product differentiation: strategies of upgrading the qualify, characteristics, and appearance of a product. A short mention is also made of the problem of abandoning weak products and replacing them by new ones.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000003084

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.