PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1997 | nr 490 | 63--78
Tytuł artykułu

Cena jako instrument zbytu

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Price as Instrument of Sale
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W marketingowej strategii przedsiębiorstwa cena jest jednym z ważniejszych elementów. Autor przedstawił procedurę ustalania cen, wpływ czynników psychologicznych na cenę, powiązanie jej z innymi elementami marketingu-mix i cenowe instrumenty aktywizacji sprzedaży.
EN
The paper constitutes an attempt at a systemalized description of problems which come into play in the company's pricing policy. The paper draws attention to the various sources of multidimensional links between prices and the company's environment as well as the internal decisions made within the company itself. The paper presents the procedure underlying pricing. Particular attention is drawn to the issues of demand as being those on the basis of which pricing decisions are made in the course of the company's marketing strategy. Additionally, attention is drawn to the connection between price and the level of cost and the prices fixed by competitors. Recapping the impact that demand, cost and prices of competitors' products have, the paper deals with the main pricing methods related to each of the three aspects mentioned above. The paper also deals with issues connected with the impact that internal solutions and decisions taken within the framework of the marketing-mix exert on the price. In the final part of the paper the author discusses psychological factors involved in pricing and the types of the major price related stimulants of sale. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
63--78
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Cunningham W.H., Cunningham I.C.M., Swift C.M., Marketing. A Managerial Approach, South-Western Publ., Cincinati-Ohio 1987.
  • Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing, PWE, Warszawa 1992.
  • Klimczak B., Mikroekonomia, AE, Wrocław 1993.
  • Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Spółka, Warszawa 1994.
  • Laidler D., Estrin S., Wstęp do mikroekonomii, Gebethner i Spółka, Warszawa 1991.
  • Marketing. Jak to się robi, R. Kłeczek, W. Kowal, P. Waniowski, J. Woźniczka, Ossolineum, Wrocław 1992.
  • Marketing. Wybrane zagadnienia, praca zbiorowa, Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania AE, Kraków 1992.
  • Mynarski S., Analiza rynku. Systemy i mechanizmy, AE, Kraków 1993.
  • Pyron M., Marketing w kierowaniu firmą, AG-Master, Wrocław 1991.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000003121

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.