PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1996 | nr 463 | 63--70
Tytuł artykułu

Percepcja pojęć ekonomicznych przez studentów w świetle dokonujących się zmian systemowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Perception of Economic Notions by Students in Light of System Transformations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem artykułu jest prezentacja wyników badań ankietowych studentów Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Badania te dotyczyły motywacji studiowania w uczelni ekonomicznej i rozumienia podstawowych pojęć i zależności ekonomicznych w świetle zachodzących zmian gospodarczych w Polsce.
EN
The socio-economic transformations taking place in our country stimulated a greater interest in economic studies among young people. While taking a close look at the students of our School we wished to determine what are the students expectations concerned with studies and what is their perception of the basic economic notions and their interrelations in the light of the undergoing changes and, finally, to establish if they can and see the need of studying non- economic branches of science. With this objective in mind we conducted an anonymous survey twice. All in all 225 students of Science of Commodities, Finance and Banking, in equal proportions, were examined. The results demonstrated that the transformations undergoing in the economy have a clear impact on students' proper understanding of the basic economic notions and necessity to acquire knowledge. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
63--70
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Kot W., Leszczyński W., Ucieczka do przodu "Wprost" 1993, nr 19.
  • Kamerschen D., McKenzie R., Nardelli C., Ekonomia, Fundacja Gospodarcza NSZZ "Solidarność", Gdańsk 1991.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000003148

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.