Warianty tytułu
An Analysis of the Strategic Standing and an Evaluation of the Company's Performance
Języki publikacji
Abstrakty
Podstawową decyzją strategiczną jest wybór obszarów działania przedsiębiorstwa, a podstawowym problemem - przełożenie wykreowanych zachowań strategicznych na decyzje ukierunkowujące wybór tych obszarów. Celem artykułu jest pokazanie mechanizmu przełożenia tych strategii stworzonych przy pomocy metody SPACE na język strategii przedmiotowych.
The article presents the essence of the SPACE method originally proposed by H.Rowe, R.Mason, K.Dickel. The modification consists in application of the multidimensional assessment of four basic factors which enable identification and acceptance of the enterprise's strategy, i.e.: industry attractiveness, competition strength, environment turbulence and the enterprise's financial strength. Proposals of suitable algorithms of integration of individual assessments and ranks of sub-dimensions have been presented too.(original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
Numer
Strony
97--103
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Krupski R.: Identyfikacja i realizacja strategii firmy. Wrocław: Leopoldinum 1994.
- Krupski R.: Metody i organizacja planowania strategicznego w przedsiębiorstwie. Wrocław: Ossolineum 1993.
- Rewe H., Mason R., Deckel K.: Strategic Management and Business Policy. [w:] A Methodological Approach. Massachusetts: Addison - Wesley Publishing Company, Inc. 1982.
- Steinmann H., Schreyogg G.: Zarządzanie. Podstawy kierowania przedsiębiorstwem. Koncepcje, funkcje, przykłady. Wrocław: Wyd. Politechniki Wrocławskiej 1992.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000003289