Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Strategic Management in Small Business
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono charakterystykę specyficznych założeń planowania strategicznego w małej firmie.
The paper describes specific assumptions of the strategic planning and management in a small company. It entails the following 12 sections: strategy definition, definition of the strategic management, process of the strategic management, tasks of the strategic management, vision, mission, corporate mind, planning of the business units, environmental analysis of the resources, strategic choices, strategy implementation.(original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
105--111
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Daft R.L.: Organization Theory and Design. New York: West Publishing Company 1989.
- Johnson G., Scholes K.: Exploring Corporate Strategy. New York: Prentice Hall 1988.
- Megginson L.C., Scott Ch.R., Megginson W.L.: Successful Small Business Management. Boston: IRWIN 1991.
- Perechuda K., Szewc W., Urban S.: Zarządzanie małą firmą. Wałbrzych - Wrocław 1992.
- Porter M.E.: Strategia konkurencji. Warszawa: PWE 1992.
- Thomas J.G.: Strategic Management. New York: Harper & Row, Publishers, 1988.
- Thompson A.A. Jr., Strickland III A.J.: Strategic Management. Boston: IRWIN 1993.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000003294