PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1996 | 4 | nr 738 Problemy teorii i praktyki marketingu | 65--71
Tytuł artykułu

Międzynarodowe strategie produktu

Autorzy
Warianty tytułu
International Product Strategies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Omówiono niektóre czynniki oddziaływające na kształtowanie strategii produktu w przedsiębiorstwach międzynarodowych.
EN
The product is the central focus of the marketing mix. In formulating product strategies we must remember that the product is more than a physical object. The total product is what the customer buys including the package, the brand name, after-sales service, and so on. Firms would prefer global standardization of the product because standardization can produce significant cost savings. In spite of the advantages of standardization, many firms find it necessary to either modify the present product or develop a new one while offering it abroad. To sum up, the success of global product depends on the kind of product and knowing when product adaptations are necessary.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Ball D.A., McCulloch Jr W.H.: International Business. New York 1993, s. 524.
  • Hamer H.H.: Internationale Markennamenstandardisierungen als marktbezogenes unternehmenspolitisches Instrument. (Praca doktorska, maszynopis) 1995, s. 3-11.
  • Hingston P.: Wielka księga marketingu. Kraków 1992, s. 91-94.
  • Otte M.: Marketing. Wrocław 1991, s. 72.
  • Phatak A.V.: International Dimension of Management. Boston 1983, s. 56-57.
  • Sznajder A.: Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym. Warszawa 1995, s. 93-94.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000003312

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.