PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1996 | 4 | nr 738 Problemy teorii i praktyki marketingu | 39--51
Tytuł artykułu

Uwarunkowania strategii marketingowych przedsiębiorstw przemysłowych (na rynku maszyn elektrycznych)

Warianty tytułu
Conditions of Marketing Strategies of Industrial Companies (Electric Machinery Market)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autorka scharakteryzowała właściwości rynku i marketingu dóbr przemysłowych, przedstawiła metodologię diagnozowania sytuacji rynkowej przedsiębiorstwa, kładąc szczególny nacisk na analizę SWOT i na przykładzie koncernu ABB produkującego maszyny elektryczne omówiła różne strategie marketingowe dla przedsiębiorstwa dominującego na rynku.
EN
The paper aims at pointing out some conditions essential in the process of creating marketing strategies of industrial companies. The problem is in the determination of the specific features of the industrial market and those of its properties which create some distinction in using the rules and marketing instruments in the industrial companies. The paper characterises the features of the industrial market as contrasted by the services and consumer market. Then it outlines the importance and forms of diagnosis of the company's situation as the basic condition of formulating the strategy of its development. The typical strategies have been presented with particular interest in the possibility to choose the leader's strategy. The analysis of the problems was carried out on the example of a company functioning in the market of electric machinery, for which the author worked out strategies and marketing plans.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Decyzje marketingowe w przedsiębiorstwie eksportującym. Red. A. Sznajder. Warszawa 1986, s. 86-87.
  • Gierszewska G., Romanowska M.: Analiza strategiczna przedsiębiorstwa. Warszawa 1994, s. 29.
  • Kotler P.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa 1994, s. 404-405.
  • Mruk H., Rutkowski I.P.: Strategia produktu. Warszawa 1994, s. 38-42.
  • Pluta M.: Strategie marketingowe przedsiębiorstw usługowych. Katowice 1992, s. 22-31.
  • Sztucki T.: Marketing. Sposób myślenia. System działania. Warszawa 1992, s. 157.
  • Westwood J.: Marketing-plan, czyli jak zdobyć klienta. Warszawa 1993, s. 217-220.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000003314

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.