Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
New Product Research
Języki publikacji
Abstrakty
Przedmiotem artykułu jest rola badań marketingowych w procesie rozwoju nowego produktu.
The purpose of the article is to present the role of marketing research in the new-product development process. The typical stages of the process are following: ideas generating, screening and evaluation of ideas, business analysis, product development, marketing test and commercialization. Marketing research helps test product concept and pretesting of the product prototype and its market.(original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
111--116
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Dodge H.R., Fullerton S.D., Rink D.R.: Marketing Research. Columbus 1982, s. 415-416.
- Green P.E., Tull D.S., Albaum G.: Research for Marketing Decisions. Englewood Cliffs 1988, s. 720.
- Stanton W.J., Etzel M.I., Walker B.J.: Fundamentals of Marketing. Nowy Jork 1991, s. 180.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000003316