Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Historical Analogy - Application Possibilities in Economic Forecasting
Języki publikacji
Abstrakty
Przedmiotem artykułu są analogowe metody wyznaczania prognoz średnio- i długookresowych, a w szczególności metoda analogii historycznych. Autorka przedstawiła pomiar podobieństwa w tej metodzie i prognozowanie w przypadkach dostatecznych i niedostatecznych szeregów czasowych a także zastosowanie substytucji prostej.
The author shows the applicability of the method of historical analogy for the forecasting the economic development description variables when there is full information and when there is insufficient information. The method is used for the forecasting of special types of economic processes. (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
25--34
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Antoniewicz R.: Metoda najmniejszych kwadratów dla zależności niejawnych i jej zastosowania w ekonomii. "Prace Naukowe AE we Wrocławiu" nr 445 (1988).
- Aulin A.: Causal and Stochastic Elements in Business Cycles. An Essential Extension of Macroeconomic Leading to Improved Predictions of Data. Berlin 1996.
- Cieślak M., Jasiński R.: Miara podobieństwa funkcji. "Przegląd Statystyczny" 1979 nr 3-4.
- Fischer J.C., Pry R.H.: Substytucja prosta jako model przemian techniczno-produkcyjnych. [w:] Prognozowanie rozwoju przemysłu. Red. J. Cetron, Ch.A. Ralph. Warszawa 1978.
- Grabiński T.: Metodologia przewidywania przyszłości w oparciu o zasady substytucji prostej. [w:] Metody prognozowania rozwoju społeczno-gospodarczego. Wyd. 2 poprawione i uzupełnione. Kraków 1993.
- Granger C.W.J.: Forecasting in Business and Economics. San Diego (California) 1989.
- Kotler Ph.: Marketing Management. 7th ed. Englewood Cliffs (New Jersey) 1991.
- Kudrycka I.: Metody badania koniunktury na podstawie szeregów czasowych. "Ekonomista" 1995 nr 4.
- Kühnast U.: Die mittel- bis kurzfristige Absatzprognose. Würzburg 1977.
- Radzikowska В.: Płodność w Polsce w kontekście teorii przejścia demograficznego. Modelowanie i prognozowanie. Wrocław 1995.
- Walesiak M.: Statystyczna analiza wielowymiarowa w badaniach marketingowych. "Prace Naukowe AE we Wrocławiu" nr 654 (1993).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000003354