Warianty tytułu
Choice of Foreign Markets: Strategies and Methods of Selection
Języki publikacji
Abstrakty
Przedmiotem artykułu jest metodologia doboru zagranicznych rynków docelowych przez przedsiębiorstwo decydujące się na eksportowanie swoich produktów. Przedstawiono strategie wyboru rynków zagranicznych oraz jednoetapowe i wieloetapowe procedury wyboru rynków eksportowych.
When deciding to enter foreign markets, an enterprise has to select its target markets out of a wide range of national markets which create the world market. The way in which markets are selected is strongly influenced by the: enterprise's strategy of involvement in export activities - reactive or proactive one. Only enterprises which realize the proactive strategy select foreign markets in a sensible way. When the proactive strategy is applied, one can differentiate two kinds of approach to the selection of foreign markets: the expansive method and the contractible method. In both approaches one can apply a one-stage or a multistage procedure of market selection. Which of the procedures is accepted depends on the number of markets taken into account in the analysis as well as on the profoundness of this analysis.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
104--119
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000003494