Warianty tytułu
Marketing - Its Place and Role in the Polish Banking Sphere
Języki publikacji
Abstrakty
Autor krótko przedstawił ideę i definicję marketingu oraz jego powstanie jako zbioru technik stosowanych w celu zwiększenia obrotu oferowanych przez producentów towarów, różnice pomiędzy marketingiem dóbr i usług, a następnie zastosowanie go w sferze bankowej.
The paper has been devoted to problems connected with introduction of effective methods for finding customers, with application of the modern banking marketing techniques. The main conclusion of the paper is an ascertainment that the banking sector is not prepared at the moment to take up market competition, both among Polish banks and, first of all, with foreign competitors. The basic problem of the Polish banking is the lack of experience in market activities, the insufficient theoretical base for banking marketing, and also the lack of the pro-market consciousness of Polish bank personnel, as well as misunderstanding of the marketing philosophy by managers of Polish banks.(original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
141--152
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000003544