Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Computer Distribution Systems in the Tourist Industry
Języki publikacji
Abstrakty
Autorzy omawiają zagadnienie rozwoju komputerowych systemów dystrybucji produktu turystycznego. Stwierdzają, że obecnie optymalnym rozwiązaniem dla małych i średnich przedsiębiorstw w turystyce jest opracowanie regionalnych zintegrowanych systemów dystrybucji produktu turystycznego.
This article discusses the importance of the information technology in the tourist industry. It gives a proposal for small and medium tourist enterprises - regional computer distribution system. The market power provided by the regional computer distribution system to tourism has enabled to gain an enormous competitive advantage. (original abstract)
Rocznik
Strony
113--125
Opis fizyczny
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- Beaver A.: Hotel CRS. "Tourism Management". March 1992.
- Emmer R.M. (i in.): Using Global Distribution Systems. "The Cornell Hotel & Restaurant Administration Quarterly" 1993 nr 6.
- Lindsay P.: CRS supply and demand. "Tourism Management", March 1992.
- McGuffie J.: CRS development in hotel sector. "Travel & Tourism Analyst" 1994 nr 2.
- "Międzynarodowe Aktualności Turystyczne" 1993 nr 47. Warszawa: Dział Badań Orbis SA.
- Moutinho L.: Strategies for destination development - the role of small business. [w:] Ashworth G., Goodhall B.: Marketing Tourism Places. London: Routledge 1990.
- Shaw G.J., Wiliams A.M.: Tourism and Economic Development: Western European Experiences. London: Belhaven 1988.
- The World Package Holidays Market 1980-1995: Consumer and the Industry in the Five Major Markets. London: Euromonitor 1988.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000003723