Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Strategic Role of Trade Fairs in the Tourist Industry
Języki publikacji
Abstrakty
Autorka przedstawia istotę pojęcia targów turystycznych oraz omawia miejsce targów w strategii przedsiębiorstwa turystycznego.
The trade fairs have played an important role in the tourist industry. Their mission is complex. They facilitate the sales function and contribute systematically to the competitiveness of tourist companies, strengthening their informative function. This article examines the place of tourist trade fairs in marketing strategy of tourist enterprises. (original abstract) ??
Rocznik
Strony
73--85
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Alles A.: Exhibitions. A Key to Effective Marketing. Londyn: Cassell Educational Ltd. 1993.
- Bonoma T.V.: Get more out of your trade shows. Harvard Business Review 1983.
- Bucholz M.: World Travel Market 1994: "Rynek Turystyczny" 1995 nr 1.
- Dietl J.: Handel we współczesnej gospodarce. Warszawa: PWE 1991.
- Fayos-Solá E., Marin A., Meffert C.: The strategie role of tourism trade fairs in the new age of tourism. "Tourism Management" 1994 nr 16.
- Kotler Ph.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa: Gebethner i S-ka 1994.
- Laskowski S.: Targi w Polsce - stan i perspektywy rozwoju. "Gazeta Targowa" 1995 wyd. VI.
- Materiały informacyjne ITB. Berlin 1995.
- Optymizm podczas ITB. "Travel Trade Gazette Poland" 1995 nr 4.
- Schwalbe H.: Marketing w małych i średnich firmach. Warszawa: Wydawnictwo Prawnicze 1993.
- Targi także zrzeszają się. "Travel Trade Gazette Poland" 1995 nr 3.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000003724