Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Integration Processes in the Tourist Industry of UE Countries and Their Impact on Tourist Product Distribution
Języki publikacji
Abstrakty
Autor przedstawia charakterystykę sektora biur podróży w wybranych krajach UE, istotę i formy integracji w gospodarce turystycznej, procesy integracji na rynku turystycznym Niemiec, nowe zjawiska w systemie dystrybucji produktu turystycznego. Skoncentrowanie się na charakterystyce tendencji w sektorze usług biur podróży w Niemczech wynika ze styczności niemieckiego rynku turystycznego z polskim. Doświadczenia niemieckie mogą zostać wykorzystane na rynku polskich biur podróży.
The 1990s are a period of intense integration processes in the tourist industry of UE countries. The integration may be vertical or horizontal. The tourist industry involves to a larger and larger extent the firms whose basic activity belongs to other fields (department stores, insurance companies arid banks). Integration in the tourist industry is getting an international character. The integration processes are accompanied by the search for the new forms of distribution. This results from growing competition and the need for rational cost structure in tourist enterprises. The distribution of tourist product begins to involve direct-mail selling and the so-called interactive television. (original abstract)
Rocznik
Strony
9--19
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Holloway J.Ch.: The Business of Tourism. Wyd. 4. London: Pitman Publishing 1994.
- Leisure industries: Travel Agents in Europe. "EIÜ Travel and Tourism Analyst" 1994 nr 3.
- Maurice F.: The 37th Congress of SNAV. March 1993.
- Tourisme en Europe, edition DUNOD (Pasqualini et Jacquot).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000003726