PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1997 | nr 497 | 69--80
Tytuł artykułu

Kultura jako motyw konsumpcji turystycznej i warunki jej wykorzystania w polskiej ofercie dla cudzoziemców

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Culture as a Main Component of Tourist Consumption
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Omówiono motywy podróży w celach turystycznych, ich hierarchię i miejsce w niej kultury, zwracając uwagę na zmiany motywacji turystycznych w kierunku znacznie większego niż dotychczas korzystania z dóbr kultury, motywacje cudzoziemców przyjeżdżających do Polski i możliwości wykorzystania specyficznych dla naszego kraju atrakcji kulturalnych w ofercie dla turystów.
EN
For several years on the world tourist market certain shifts in the hierarchy of travel motives have been observed. An increase in the interest of tourists, mainly from Western European countries and America, in sightseeing and culture in noted. Countries with the greatest tourist traffic are aware of that trend and take adequate actions to combine sightseeing and culture. In Poland, however, the knowledge of cultural values is still underestimated and rarely included in the tourist programmes. In the paper the author presents the rank of culture in the hierarchy of foreign tourists' motives for visiting Poland in the years 1991-1993. Also an attempt is made to determine the cause of the world's small interest in Poland and its culture and to show principal actions that should be taken at individual stages of tourism management in order to make use, in the process of forming a tourist offer for foreigners, of the cultural possibilities of Poland. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
69--80
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Adamowicz A., Bosiakowski Z., Ekonomika turystyki, SGPiS, Warszawa 1979.
  • Turystyka w liczbach. Przyjazdy i wyjazdy z. Polski w 1994 r., "Aktualności Turystyczne" 1995, nr 4/34.
  • Altkorn J., Nowakowska A., Podstawy marketingu turystycznego, AE, Kraków 1992.
  • Bartoszewicz W., Cele, motywy i formy przyjazdów do Polski, IT, Warszawa 1993.
  • Bartoszewicz W., Cele, motywy i formy przyjazdów do Polski w 1993 roku, IT, Warszawa 1994.
  • Bartoszewicz W., Cele, motywy i organizacja przyjazdów turystów zagranicznych do Polski w 1991 roku, IT, Warszawa 1992.
  • Gontrowicz A., Zaniewski Z., Turystyka a potrzeby człowieka [w:] Potrzeby społeczne a kształtowanie ruchu turystycznego w Polsce, praca zbiorowa, cz. 1, GKTiT, Warszawa 1979.
  • Kornak A., Ekonomika turystyki, PWN, Warszawa 1979.
  • Materiały pomocnicze do nauki turyzmu, praca zbiorowa, SGPiS, Warszawa 1973.
  • Turystyka i kultura - dynamiczny czynnik rozwojowy, "Międzynarodowe Aktualności Turystyczne" 1993, nr 50 za "Les Dossiers de la Lettre Touristique" 4/1993 (3-19).
  • Orłowski M., Potrzeby człowieka a potrzeby turystyczne, "Problemy Turystyki", 1979, nr 3.
  • Przystaś J., Rozmowa z dyr. Stanisławem Pisko, "Suplement", 1993, nr 19.
  • Rocznik Statystyczny 1993, GUS, Warszawa 1993.
  • Warszyńska J., Jackowski A., Podstawy geografii turyzmu, PWN, Warszawa 1978.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000003803

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.