Warianty tytułu
How to Improve the Management of One's Team
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest poznanie możliwości usprawniających kierowanie podległym zespołem pracowniczym. Autor omawia dobór kadry, jej ocenianie, doskonalenie własnych umiejętności kierowniczych, komunikowanie z podwładnymi, techniki zarządzania i motywowania pracowników.
The paper provides suggestions concerning the ways in which a manager should act in order to effectively manage his personnel. The author supplies for areas such as the hiring of personnel, their evaluation, practising of management skills, communication with the staff, management and communication techniques which through the use of adequate procedures could be used to support the process of management of one's team. It is very important to realize the significance of and to give consideration to the opinion of one's personnel as regards the effectiveness of procedures and solutions used by the manager. In the final part of the paper the author stresses the importance of the fact that personnel management is a dynamic process demanding continuous adjustment to the ever changing reality. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
77--87
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Holstein-Beck M., Jak być menedżerem, CIM, Warszawa 1995.
- Kopeć J., Jak ograniczać koszty zarządzania personelem, Zeszyty Naukowe, AE, Kraków 1996, nr 466.
- Kopeć J., Zarządzanie personelem w małych i średnich firmach w świetle badań empirycznych, Zeszyty Naukowe, AE, Kraków 1995, nr 447.
- Kostera M., Zarządzanie personelem, PWE, Warszawa 1994.
- Kownacki S., Rummel-Syska Z., Metody socjopsychologiczne, PWE, Warszawa 1982.
- Listwan T., Kształtowanie kadry menedżerskiej, Mimex, Wrocław 1994.
- Louort P., Kierowanie personelem w przedsiębiorstwie, Poltext, Warszawa 1995.
- Metody oceny efektów pracy kierowniczej, praca zbiorowa pod red. S. Borkowskiej, PWE, Warszawa 1983.
- Oleksyn T., Praca i płaca w zarządzaniu, Biblioteka Menedżera, Warszawa 1992.
- Oleksyn T., System ocen i rozwoju zawodowego pracowników, Biblioteczka Prawnicza, Warszawa 1994.
- Piechnik-Kurdziel A., Analiza pracy [w:] Ekonomika pracy. Zarys problematyki i metod, pod red. F. Michonia, PWN, Warszawa-Kraków 1991.
- Pocztowski A., Jakiego pracownika potrzebują, czyli od planowania biznesu do sylwetki pracownika [w:] Jak poszukiwać i zjednywać najlepszych pracowników, pod red. K. Sedlaka, Profesjonalna Szkoła Biznesu, Kraków 1995.
- Potocki A., Radar personalny - metoda oceny przełożonego, "Humanizacja Pracy" 1993 nr 5-6.
- Psychologia sukcesu, praca zbiorowa pod red. S. Witkowskiego, PWN, Warszawa 1994.
- Steinmann H., Schreyogg G., Zarządzanie. Podstawy kierowania przedsiębiorstwem. Koncepcje, funkcje, przykłady, Politechnika Wrocławska, Wrocław 1992.
- Thiel E., Mowa ciała, Astrun, Wrocław 1994.
- Zbiegień-Maciąg L., Management by Walking Around czyli dynamiczne zarządzanie personelem, "Przegląd Organizacji" 1993, nr 12.
- Zimniewicz K., Techniki zarządzania, PWE, Warszawa 1991.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000003826