Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Przedmiotem opracowania są czynniki hamujące rozwój turystyki w Polsce oraz możliwości przeciwdziałania ich negatywnym skutkom. Autor wskazał dwie grupy czynników. Pierwsza z nich tkwi w otoczeniu przedsiębiorstw, druga dotyczy bezpośrednio działań podejmowanych w sferze podaży turystycznej. Budowa i modernizacja bazy jest kluczowym zagadnieniem warunkującym rozwój turystyki. Z innych autor wymienia możliwość dopływu kapitału zagranicznego do sfery turystyki, tworzenie jednakowych szans inwestowania dla kapitału rodzimego i zagranicznego, możliwość tworzenia warunków do zarządzania gospodarką turystyczną w skali lokalnej i regionalnej oraz rozwój informacji turystycznej na szczeblu krajowym i regionalnym. Czynniki wewnętrzne przedsięborstwa to polityka cen, rozwiązania organizacyjne w zakresie podaży oraz rozwój rynku pośrednictwa w turystyce. Zwrócono uwagę na rolę samorządu lokalnego w zarządzaniu turystyką w sferze marketingu i rozwoju turystyki.
Rocznik
Numer
Strony
23--33
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000003886