Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Features and Behaviour of Consumers as a Base of Segmentation of Market
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule omówiono następujące zagadnienia: charakterystyki konsumenta w zespole kryteriów segmentacji, rola stylów życia konsumentów w określaniu istniejących i potencjalnych segmentów rynku, rynkowe zachowania konsumentów i ich przydatność w segmentacji rynku.
The article describes: 1) Characteristics of consumers in a group of criterions of segmentation. 2) Role of life-styles of consumers in defining existing and potential segments of the market. 3) Usability of knowledge about market behaviour of consumers in a process of market segmentation. (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
14--25
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
- Bearden W., Woodside A., Ronkainen L.: Contribution of Demographic and Consumer Beliefs on Buyer Behavior Research. Actes du 5e séminaire international de recherche en marketing, 1978.
- Darmon R.V., Laroche M., Pétrof J.V.: Le marketing, fondements et applications. Quebec 1990.
- Dubois B.: Comprendre le consommateur Dalloz. Paris 1990.
- Dubois P.L., Nicholson P.: Le marketing direct integré. Paris 1987.
- Filser M.: Le comportement du consommateur Dalloz. Paris 1994, s. 344.
- Florence P.V.: Les styles de vie. Bilm critique et perspectives. Nathan 1994.
- von Hippel E.A.: New Product Concepts from Lead Users: Segmenting Users by Experience. "Working Paper" May 1984, s. 84-109.
- Kotler Ph., Dubois B.: Marketing Management. Paris 1992, s. 310.
- Pinet B.: Les panels. Paris 1981.
- Plummer J.: Life-styles Patterns and Commercial Bank Credit Card Usage. "Journal of Marketing" 1971 nr 35.
- Segnit J., Broadbent J.: Clustering by Product Usage: A Case History. Proceedings of XXV ESOMAR Congress Amsterdam.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000004053