PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1997 | 7 | nr 759 Problemy teorii i praktyki marketingu | 136--147
Tytuł artykułu

Ochrona konsumenta w gospodarce rynkowej

Warianty tytułu
Consumer Protection in Market Economy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono genezę idei ochrony konsumenta, rozwój konsumeryzmu w krajach zachodnich oraz stan ochrony konsumenta w Polsce.
EN
In the times of quick development of market economy the consumer protection is a very important question. The article brings a short history of the consumer protection movement's and idea's development. This introduction is followed by a very detailed description of the present consumerism trends, its instruments and legislation - consumer's rights adopted in the USA, by the UNO and in the countries of the EEC. At the end the situation of consumer's protection in Poland is presented. This situation differs a lot from the situation of countries mentioned above. There is yet no legislation considering consumer's rights and the only consumer's organization - Consumer's Federation is not very powerful. As the transformation process of the whole Polish economic system into a market economy is going on following the world's trends we can expect that soon legislative protection of a consumer in Poland will be similar to other developed countries. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Malarski S.: Instrumenty prawne marketingu. Kraków: Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu 1996, s. 132.
  • Steiner G.A., Steiner J.F.: Business, government and society a managerial perspective, text and cases. New York: McGraw-Hill 1991, s. 555.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000004078

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.