Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Role of Marketing in Quality Formation
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł poświęcono nowemu, marketingowemu podejściu do kwestii jakości wyrobów. Takie podejście powoduje, że kategoria jakości jest interpretowana w ścisłej relacji do potrzeb nabywcy i oznacza zdolność wyrobu do zaspokojenia wymagań klientów. Omówiono zmianę podejścia do zagadnień jakości i marketingu począwszy od lat 50-tych. Przedstawiono schemat spirali jakości, zgodny z postanowieniami norm ISO 9004. Spirala jakości to model współzależnych działań, wpływających na jakość wyrobu lub usługi na różnych etapach powstawania produktu. Poruszono również zagadnienie wpływu rynku i działalności marketingowej na zapewnienie jakości.
The article presents the problems of quality integration in marketing, the change of aproach to this question in Poland and the importance of quality for marketing operations. (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
90--95
Opis fizyczny
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
- Bagiński J.: TQM i systemy jakości zgodne z serią norm ISO 9000. "Organizacja i Kierowanie" 1994 nr 1 (75).
- Bank J.: The Essence of Total Quality Management. (Essence of Management Series). London: Prentice Hall 1992, s. 72.
- K. Lisiecka K.: Jakość i marketing. "Problemy Jakości" 1991 nr 1.
- Kłeczek R., Kowal W., Waniowski P., Woźniczka J.: Marketing. Wrocław: Ossolineum 1992, s. 32.
- Mantura W.: Działalność marketingowa w zapewnieniu jakości. "Organizacja i Kierowanie" 1994 nr 1 (75).
- Noye D.: Jak opanować procesy jakości. Paris, Wrocław: Insepedition 1990, s. 19.
- Rust R.T., Kordupleski R.E., Zahorik A.J.: Marketing: The Missing Dimension in Quality Management. "California Management Review" 1993 nr 3.
- Zymonik Z.: Jakość i marketing. "Normalizacja" 1995 nr 11, s. 7.
- ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000004082