PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1997 | 7 | nr 759 | 90--95
Tytuł artykułu

Rola marketingu w kształtowaniu jakości

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Role of Marketing in Quality Formation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł poświęcono nowemu, marketingowemu podejściu do kwestii jakości wyrobów. Takie podejście powoduje, że kategoria jakości jest interpretowana w ścisłej relacji do potrzeb nabywcy i oznacza zdolność wyrobu do zaspokojenia wymagań klientów. Omówiono zmianę podejścia do zagadnień jakości i marketingu począwszy od lat 50-tych. Przedstawiono schemat spirali jakości, zgodny z postanowieniami norm ISO 9004. Spirala jakości to model współzależnych działań, wpływających na jakość wyrobu lub usługi na różnych etapach powstawania produktu. Poruszono również zagadnienie wpływu rynku i działalności marketingowej na zapewnienie jakości.
EN
The article presents the problems of quality integration in marketing, the change of aproach to this question in Poland and the importance of quality for marketing operations. (original abstract)
Rocznik
Tom
7
Numer
Strony
90--95
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000004082

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.